Reklamační řád
Reklamační řád
Reklamační řád je nedílnou součástí
Všeobecných obchodních podmínek prodávajícího Art-Dům Project, s.r.o.
Kupující je povinen se seznámit s
Reklamačním řádem a Všeobecnými obchodními podmínkami ještě před odesláním
závazné objednávky.
Uzavření kupní smlouvy se považuje za
souhlas s Všeobecnými obchodními podmínkami
a reklamačním řádem.
Jako doklad o záruce vystavuje Art-Dům
Project. s.r.o., ke každému zakoupenému zboží nákupní doklad (fakturu)
se zákonem stanovenými údaji pro uplatnění reklamace (název zboží, cena,
množství, katalogové číslo, datum prodeje).
1. ZÁRUČNÍ PODMÍNKY
Kupujícímu se doporučuje, aby při dodání
zásilky zkontroloval její stav (poškození krabice). Kupující je oprávněn
odmítnout převzetí zásilky, která jeví známky poškození.
Po převzetí zásilky se na zboží vztahuje
záruka 24 měsíců. V případě, že se během této doby vyskytne vada na výrobku má
kupující právo na reklamaci.
2. POSTUP PŘI REKLAMACI ZBOŽÍ
V případě, že zboží reklamujete,
okopírujte fakturu, popř. napište na list papíru Vaše jméno, adresu, telefon,
číslo objednávky (faktury) a spolu se zbožím zašlete na adresu skladu:
Skladproeshop.cz - MIMIO (Baby M Decor)
Třída Národní Svobody 20/16
397 01, Písek
3. VYŘÍZENÍ REKLAMACE
Na vyřízení reklamace má prodávající 30
dnů od převzetí zboží. V případě, že reklamace bude oprávněná, má kupující
právo na úhradu nutných nákladů – zejména poštovného které uhradil
při odeslání reklamovaného zboží. V takovém případě oskenujte podací lístek a
zašlete
na náš kontaktní email: info@babymdecor.cz
V případě, že výrobce reklamaci uzná,
bude částka vrácena na Vámi uvedený účet.
Vytkl-li kupující prodávajícímu vadu
oprávněně, neběží lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění ani záruční doba po
dobu, po kterou kupující nemůže vadný předmět užívat.
Kdo má právo podle § 1923 občanského
zákoníku, náleží mu i náhrada nákladů účelně vynaložených při uplatnění tohoto
práva. Neuplatní-li však právo na náhradu do jednoho měsíce po uplynutí lhůty,
ve které je třeba vytknout vadu, soud právo nepřizná, pokud zcizitel namítne,
že právo na náhradu nebylo uplatněno včas.
V případě, že se vada objeví
v průběhu šesti měsíců od převzetí zboží, má se za to, že byla vadná již
při převzetí.
Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc
při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy
kupující věc převzal,
a) má věc vlastnosti,
které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které
prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na
povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
b) se věc hodí k
účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto
druhu obvykle používá,
c) věc odpovídá
jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo
provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
d) je věc v
odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
e) věc vyhovuje
požadavkům právních předpisů.
Pokud nemá věc vlastnosti stanovené
v písmenech a) – e), tak může požadovat i dodání nové věci, pokud to není
nepřiměřené. Pokud se však taková vada týká pouze součásti věci,
lze požadovat pouze výměnu této součásti. Pokud nejde ani to, může odstoupit od
smlouvy. Kupující má právo na bezplatné odstranění vady.
Právo na dodání nové věci, nebo výměnu
součásti má kupující i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže věc řádně
užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. V takovém
případě má kupující i právo od smlouvy odstoupit.
Kupující sdělí prodávajícímu, jaké právo
si zvolil, při oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady.
Provedenou volbu nemůže kupující změnit bez souhlasu prodávajícího;
to neplatí, žádal-li kupující opravu vady, která se ukáže jako neopravitelná.
Neodstraní-li prodávající vady v přiměřené lhůtě či oznámí-li kupujícímu, že
vady neodstraní, může kupující požadovat místo odstranění vady přiměřenou slevu
z kupní ceny, nebo může od smlouvy odstoupit.
Odstoupí-li kupující od smlouvy, zašle
nebo předá prodávajícímu bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od
odstoupení od smlouvy, zboží, které od něho obdržel.
Byla-li kupujícímu již poskytnuta služba, není z toho prodávající ničeho
povinen s výjimkou ustanovení § 1834 občanského zákoníku.
Prodávající může po kupujícím požadovat
pouze úhradu stanovenou občanským zákoníkem.
Odstoupí-li kupující od smlouvy, vrátí
mu prodávající bez zbytečného odkladu, nejpozději
do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky včetně
nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem.
Prodávající vrátí kupujícímu přijaté peněžení prostředky jiným způsobem jen
tehdy, pokud s tím kupující souhlasil a pokud mu
tím nevzniknou další náklady.
Jestliže kupující zvolil jiný, než
nejlevnější způsob dodání zboží, který prodávající nabízí,
vrátí prodávající kupujícímu náklady na dodání zboží ve výši odpovídající
nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží.
Prodávající uhradí kupujícímu náklady
spojené s vrácením zboží, jestliže neupozornil
kupujícího na povinnosti nést tyto náklady v souladu s ustanovením § 1820 odst.
1 písm. g) občanského zákoníku.
Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy,
prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve,
než mu kupující zboží předá nebo prokáže, že zboží prodávajícímu odeslal.
V případě neoprávněné reklamace se
záruční doba neprodlužuje.
V krajním případě je také věc možné
řešit skrze mimosoudní řešení sporů zprostředkované Českou obchodní inspekcí na
následujících stránkách: https://www.coi.cz/mimosoudni-reseni-spotrebitelskych-sporu-adr/. Nejdříve je ale
vhodné jakékoli nejasnosti konzultovat přímo s námi.